Ergänzungstext: |
9523180 VERL. NR.: TITEL: OKLAHOMA [D] HIER FINDEN SIE ERSTMALS EINE BEARBEITUNG VON ROBERT RUSSEL BENNETT'S ORCHESTERWERK FUER DIE KONZERTBAND, MEISTERHAFT ARRANGIERT VON MARK ROGERS. DAS STUECK VERARBEITET FOLGENDE TITEL: "THE FARMER AND THE COWMAN", "OKLAHOMA", "PEOPLE WILL SAY WE'RE IN LOVE", "OUT OF MY DREAMS", "OH, WHAT A BEAUTIFUL MORNIN'", "PORE JUD IS DAID", "THE SURREY WITH THE FRINGE ON TOP", "MANY A NEW DAY", "KANSAS CITY", "FARMER DANCE" "I CAIN'T SAY NO". "OKLAHOMA" BEZIEHT ALS ERSTES AMERIKANISCHES MUSICAL DIE MUSIKALISCHEN NUMMERN SO GRUENDLICH IN DAS GEWEBE DES DRAMAS MIT EIN, DASS DIE FUGEN ZWISCHEN SPRACHE UND GESANG ZU VERSCHWINDEN SCHEINEN. "OKLAHOMA" IST AUCH BERUEHMT DAFUER, DASS ES SO KONZIPIERT IST KEINEN STAR ZU BENOETIGEN, DER DIE AUFFUEHRUNG WIRKUNGSVOLLER MACHEN SOLLTE. FALLS SIE EINIGE KUERZUNGEN DIESER BEARBEITUNG VORNEHMEN MOECHTEN WIRD FOLGENDES VORGESCHLAGEN, WOBEI WENIGER BEKANNTE LIEDER HERAUSGENOMMEN WERDEN: KUERZUNG VON KREIS 1 (TAKT 25) BIS ZU KREIS 2. (WEGNAHME DES ERSTEN TEILS VON "PORE JUD IS DAID" UND "PEOPLE WILL SAY WE'RE IN LOVE".) KUERZUNG VON TAKT 186 BIS ZU TAKT 234. HIER WIRD "OUT OF MY DREAMS" AUS DEM MEDLEY ENTFERNT. KUERZUNG VON KREIS 12 BIS KREIS 13. KUERZUNG VON "17A" BIS ZUM "ALLEGRO CON BRIO" BEI TAKT 429, WOBEI "KANSAS CITY" HERAUSGENOMMEN WIRD. FALLS "KANSAS CITY" BEIBEHALTEN WERDEN MOECHTE, KANN VOM "ALLEGRO CON BRIO" BEI TAKT 429 BIS ZUM KREIS 21 BEI TAKT 461 DER "FARMER DANCE" ENTFERNT WERDEN. [E] HERE IS AN ADAPTION OF ROBERT RUSSELL BENNETT'S ORCHESTRAL ARRANGEMENT SUPERBLY ADAPTED FOR CONCERT BAND BY MARK ROGERS. AN EDITION DESTINED TO BE A CLASSIC! INCLUDES: "THE FARMER AND THE COWMAN", "OKLAHOMA", "PEOPLE WILL SAY WE'RE IN LOVE", "OUT OF MY DREAMS", "OH, WHAT A BEAUTIFUL MORNIN'", "PORE JUD IS DAID", "THE SURREY WITH THE FRINGE ON TOP", "MANY A NEW DAY", KANSAS CITY", "FARMER DANCE", "I CAIN'T SAY NO". "OKLAHOMA" IS ALSO THE FIRST AMERICAN MUSICAL TO INTEGRATE THE MUSICAL NUMBERS SO THOROUGLY INTO THE FABRIC OF THE DRAMA THAT THE SEAMS BETWEEN SPEECH AND SINGING SEEM TO DISAPPEAR. "OKLAHOMA" IS ALSO FAMOUS FOR BEING A "NON-STAR" VEHICLE, IN THAT IT WAS DESIGNED IN SUCH A WAY THAT IT DOES NOT NEED THE PRESENCE OF GREAT "STAR" PERFORMERS TO BE EFFECTIVE. IF IT IS FOUND THAT THIS ARRANGEMENT OF SELECTIONS FROM "OKLAHOMA" IS TOO LONG, THE FOLLOWING CUTS ARE SUGGESTED. THESE CUTS ALSO HAVE THE EFFECT OF ELIMINATING SOME OF THE LESS WELL-KNOWN SONGS FROM THE MEDLEY. CUT FROM CIRCLE 1 (MEASURE 25) TO CIRCLE 2 (ELIMINATING THE FIRST REFERENCE TO "PORE JUD IS DAID" AND "PEOPLE WILL SAY WE'RE IN LOVE"). CUT FROM THE DOWNBEAT OF MEASURE 186 TO THE DOWNBEAT OF MEASURE 234 (ELIMINATING "OUT OF MY DREAMS" FROM THE MEDLEY". CUT FROM CIRCLE 12 TO CIRCLE 13. CUT FROM "17A" TO THE "ALLEGRO CON BRIO", MEASURE 429 (ELIMINATING "KANSAS CITY". IF "KANSAS CITY" IS LEFT IN, A CUT CAN BE TAKEN FROM THE ALLEGRO CON BRIO, MEASURE 429, TO CIRCLE 21, MEASURE 461 (ELIMINATING "FARMER DANCE". [F] [NL]
|