Details

Back to the search result
Database: Notations / Scores
Category: Wind Band / Fanfare / Brass / Big Band
Sub category: Music from that 18. Century
Art.-No.: 1050889
Title of composition: FANTASIA AND FUGUE IN C-MINOR
Title of series: DONALD HUNSBERGER WIND LIBRARY
Catalogue of works: BWV.537
Composer: BACH, JOHANN SEBASTIAN
Arrangeur: HUNSBERGER, DONALD
Appearance year: 1998
Country: United States (US)
Grade of difficulty: 4 (Difficult)
Kind of orchestra: BLASORCHESTER
Publisher: WARNER BROS. PUBLICATIONS
Duration: 00:08:30
Cover: Cover
Please click here for large image
Tone file:
Price in EUR: (exkl.Mwst) 152.00 (price without obligation)
Text information: [D] VIELE KOMPOSITIONEN AUS DER FEDER VON JOHANN SEBASTIAN BACH DIENTEN IM LAUFE DES VERGANGENEN JAHRHUNDERTS ALS GRUNDLAGE FUER WINDMUSIKWERKE. DIE VIERSTIMMIGEN CHORARRANGEMENTS, DIE CHORALPRELUDEN UND DIE ORGELWERKE MIT KONTRAPUNKTISCH GROSSER TONLEITER VERSORGTEN DIE VERLEGER UND BEARBEITER MIT EINEM GROSSEN AUSMASS AN MUSIKALISCHER INSPIRATION. GLEICHZEITIG DIENTEN SIE ABER AUCH ALS AUSGEDEHNTE MOEGLICHKEIT DIE TONQUALITAET UND STRUKTUR DER WINDMUSIK ZU ENTWICKELN. ORGELMUSIK UND WINDMUSIK HABEN EINIGE GEMEINSAMKEITEN BEZUEGLICH IHRER TONQUALITATIVEN MOEGLICHKEITEN UND KLANGUEBERTRAGUNGSMOEGLICHKEITEN. TATSAECHLICH IST DIE KUNST DES NOTENSCHREIBENS FUER DIE ORGEL NICHT SO WEIT ENTFERNT, BEZUEGLICH DER PHILOSOPHIE ODER TECHNIK, VON JENER DER WINDORCHESTRIERUNG. "FANTASIA AND FUGUE IN C MINOR", BWV 537, IST UNTER DEN BACHKOMPOSITIONEN EINZIGARTIG, DENN WENIG IST VON SEINEM ORIGINAL BEKANNT. GEMAESS F.K. GRIEPENKERL (1845), WURDE ES IN EINEM BUCH AUF DEM ANWESEN VON J.L. KREBS GEFUNDEN. DIESER WAR EIN BERUEHMTER SCHUELER VON BACH. DAS STUECK WAR EINE SEHR SORGFAELTIGE KOPIE DES MANUSKRIPTES MIT DER ANMERKUNG "SOLI DEO GLORIA DEN 10, JANUARII, 1751". DIES WUERDE BEDEUTEN, DASS ES WENIGER ALS EIN HALBES JAHR NACH BACH'S TOD KOPIERT WURDE. [E] MANY COMPOSITIONS BY JOHANN SEBASTIAN BACH HAVE BEEN THE SOURCE FOR WIND ORCHESTRATIONS OVER THE PAST CENTURY. THE FOUR VOICE CHORALE SETTINGS, THE CHORALE PRELUDES, AND ESPECIALLY THE CONTRAPUNTAL LARGE SCALE WORKS FOR ORGAN, HAVE PROVIDED EDITORS AND ARRANGERS WITH A HIGH LEVEL OF MUSICAL INSPIRATION AS WELL AS AMPLE OPPORTUNITY FOR THE DEVELOPMENT OF WIND TIMBRES AND TEXTURES. THE ORGAN AND THE WIND BAND SHARE NUMEROUS TIMBRAL AND SOUND PROJECTION PROPERTIES. INDEED, THE ART OF ORGAN REGISTRATION IS NOT FAR REMOVED IN PHILOSOPHY NOR TECHNIQUE FROM THAT OF THE ART OF WIND ORCHESTRATION. THE "FANTASIA AND FUGUE IN C MINOR", BWV 537 IS UNIQUE AMONG BACH COMPOSITIONS IN THAT LITTLE IS KNOWN ABOUT ITS ORIGIN. ACCORDING TO F.K. GRIPENKERL (IN 1845), IT WAS FOUND IN A BOOK, FROM THE ESTATE OF J.L. KREBS, A FAMOUS PUPIL OF BACH, IN A VERY CAREFUL MANUSCRIPT COPY WITH THE INSCRIPTION "SOLI DEO GLORIA DEN 10, JANUARII, 1751". THIS WOULD INDICATE THAT IT HAD BEEN COPIED LESS THAN ONE HALF A YEAR AFTER BACH'S DEATH. [F] [NL]
Included on CDs: Please click here
The PDF-Files offered can be read with
Acrobat Reader
Free Download of Adobe Acrobat Reader

Back to the categories list
Member login
Interesting stuff
Please visit our jukebox